Efficiënte communicatie met debiteuren van groot belang

De afgelopen tijd hebben allerlei initiatieven met betrekking tot efficiënte communicatie met debiteuren de media gehaald. Deze initiatieven zijn vaak gebaseerd op onderzoeken die hebben plaatsgevonden door de Rijksuniversiteit Groningen. Het is van groot belang om de boodschap richting een debiteur op heldere wijze te communiceren nu uit deze onderzoeken is gebleken dat dit leidt tot eerdere betaling en lagere kosten. Daarnaast worden door ons psychologische technieken (gedragsbeïnvloeding), afhankelijk van het debiteurentype waar wij mee te maken hebben, richting debiteuren ingezet om een optimaal resultaat voor onze opdrachtgevers te behalen.
AGIN Otten heeft al geruime tijd geleden haar teksten aangepast aan taalniveau B1, eenvoudig Nederlands, dat 95% van de bevolking begrijpt. Hierdoor communiceren wij in begrijpelijke en specifieke, op het niveau van de debiteur afgestemde teksten, die steeds verder ontwikkeld worden.
In de recente aanbesteding van de Rijksoverheid is de wijze van communicatie met debiteur het belangrijkste item geweest. Onze werkwijze heeft bij deze aanbesteding zijn vruchten afgeworpen, daar AGIN Otten afgelopen jaar bij de gunning niet alleen als winnaar uit de bus is gekomen van het perceel Maastricht, maar ook de percelen Arnhem en Breda heeft weten te bemachtigen. Voor ons is dat een bevestiging dat wij jaren geleden al de juiste weg zijn ingeslagen, evenals ons continue streven naar verdergaande verbetering in de communicatie met debiteuren.









